כל מה שצריך לדעת על רמקולים חיצוניים ומערכות סאונד חיצוניות

יותר ויותר בעלי בתים בוחנים את הדרכים שבהן ניתן להעביר אודיו לחללים חיצוניים באמצעות התקנת רמקולים חיצוניים או מערכות סאונד לחלל המרפסת או הגינה. החל מדגמי On-Wall מסורתיים ועד ליחידות עדינות יותר שיכולות להשתלב בצורה חלקה במערך הגינה הקיים, ישנם פתרונות שיתאימו לכל הצרכים.

בעת יישום מערכת סאונד חיצונית, חשוב לקחת בחשבון את מספר הרמקולים הדרושים, העיצוב והמיקום שלהם וכן את גודל החלל החיצוני. מאמר זה יציג את הסוגים השונים של רמקולים חיצוניים הזמינים, כדי לעזור לך להתחיל לחשוב איזו אפשרות תעבוד הכי טוב עבור ההגדרה הספציפית שלך.

רמקולים חיצוניים צמודי קיר

רמקולים המותקנים על הקיר מציעים את הפתרון המסורתי ביותר להתקנת מערכת סאונד חיצונית.

סוג זה של רמקול חיצוני לרוב מסופק עם מתקן תושבת להתקנה על הקיר המאפשר בקלות להתאים את הרמקולים על קירות חיצוניים, אנכית או אופקית, ולהטותם בכיוון הרצוי.

ישנם גם עיצובים מיוחדים המאפשרים להתקין את הרמקולים על פני פינות, או לתוך הזווית הפרגולה לקיר. בדרך כלל מומלץ להתקין רמקולים על הקיר גבוה מתחת לכל גג זמין, מיקום זה יעזור להגן על הרמקולים מתנאי מזג אוויר חיצוניים. עם זאת, כל גובה מעל 3 מטרים יגביל את יכולת הרמקולים לספק צליל לאזור שמתחתיו.

במובנים רבים, רמקולי On-Wall דומים לרמקולי Hi-Fi רגילים. המאפיינים של רמקולים חיצוניים על הקיר דומים לרמקולי מדף ביתיים. הבדל חשוב אחד הוא ההתאמה שבוצעה לדרייבר הרמקולים ולמארז הרמקולים. אלה תוכננו במיוחד כדי לעמוד ברמות הגבוהות יותר של לחות, אבק ומים, מאפיינים הנמצאים בדרך כלל בסביבות חיצוניות. זה מבטיח שהרמקולים עמידים, וזו תכונה קריטית כאשר שוקלים אודיו חיצוני.

בנוסף לכך, בדרך כלל די קל להסיר את ההתקנה של רמקולים על הקיר במהלך חודשי החורף אם לא סביר שישמשו אותם במהלך תקופה זו. בדרך זו, ניתן לאחסן אותם במקום יבש ולהתקין אותם מחדש לשימוש במהלך הקיץ.

רמקולים על הקיר מסווגים כרמקולים פסיביים. משמעות הדבר היא, שיש צורך במגבר וכבל רמקול נוספים כדי להפעילם.

להלן מספר דוגמאות לרמקולי החוץ הפופולריים ביותר שלנו על הקיר:

ORIGIN ACOUSTICS PS80 – עם דרייבר בס בגודל 8 אינץ' וטוויטר אלומניום בגודל 1 אינץ', זוג כזה ימלא את הגינה שלך באודיו באיכות גבוהה. עיצוב אסתטי ועוצמה חזקה.

DEFINITIVE TECHNOLOGY AW6500 -אם אתה רק רוצה להפיק צליל לשני כיוונים ולקבל עוצמה חזקה בפיזור מושלם, זוג רמקולים כאלה יעשה את העבודה.

רמקולים חיצוניים שקועים

אפשרות שונה במידה ניכרת עבור מערכת הסאונד החיצונית שלך תהיה רמקולים בתוך תקרה או בתוך הקיר. רמקולים לתקרה הם תוספת עדכנית יחסית k,juהרמקולים החיצוניים. כמו הרמקולים שעל הקיר, רמקולים בתוך התקרה יכולים להיות מצוידים בגריל רשת לבן בכדי להציע פתרון דיסקרטי יותר.

אלה מתוכננים להיות עמידים לחלוטין בפני מזג אוויר להתקנה לתוך לוחות גג או כל משטח חיצוני אופקי מוגן אחר. רמקולים בתוך התקרה משתמשים בדרייברים דומים לרמקולים רגילים המיועדים לשימוש פנימי. חשוב לציין, הרמקולים הללו הותאמו כדי להבטיח שהם יכולים לעמוד בתנאי מזג האוויר החיצוניים ועדיין להפיק צליל רוחבי ועמוק.

שימוש מיוחד לסגנון רמקולים אלה הוא התקנה בסירות / יאכטות. אלו מספקים פתרון מושלם, אסתטי וסמוי מן העין להפקת מוסיקה בחללי הישיבה השונים ועדיין לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצונים של מים, מלח ולחות מקסימליים.

בדומה לרמקולים על הקיר, גם רמקולים בתוך הקיר / תקרה הינם רמקולים פסיביים. זה אומר שהם דורשים מגבר וכבל רמקול נפרדים בכדי לפעול.

כמה דוגמאות של רמקולים מוגני מים הם:

ORIGIN ACOUSTICS D83EX – רמקול שקוע בקוטר 8' כולל טוויטר אלומניום 1' מתכוונן ובתקן IP66.

ORIGIN ACOUSTICS DT105EXאם אין מספיק מקום לשני רמקולים בהתקנה שלך, הדגם הזה מסוגל לספק שמע באיכות גבוהה באמצעות הטוויטרים הכפולים שלו בגודל 25 מ"מ. זה גם מדורג IP66.

רמקולים להתקנה בגינה ובתוך האדמה

אפשרות נוספת עבור מערכת הרמקולים החיצונית שלך היא רמקולים המותקנים בגינה וגם בתוך האדמה.

רמקולי סלע לגן

רבים מהרמקולים בקטגוריה זו מכונים 'רמקולי סלע' בגלל שהעיצוב שלהם דומה לסלע. הם אינם בולטים בין הפרחים וההסוואה שלהם מציעה התקנה דיסקרטית שמשתלבת בצורה חלקה בסביבת הגינה שלך.

רמקולים בגינה זמינים במגוון צורות, גוונים וגדלים שונים, המאפשרים לשלב אודיו בכל נוף גינה. סוג זה של רמקול חייב להיות מחובר באמצעות כבל רמקול חיצוני ספציפי. ניתן להטמין את הכבל ישירות באדמה או באמצעות תעלה חיצונית.

בדומה לרמקולים בקיר ובתקרה, רוב הרמקולים המותקנים בגינה הינם רמקולים פסיביים וזקוקים למגבר חיצוני וכבל רמקול בכדי לפעול. עם זאת, ישנם כמה דגמים אקטיבים זמינים שפשוט דורשים אספקת חשמל ישירה. לאחר מכן ניתן לחבר את הדגמים האקטיבים הללו באמצעות Bluetooth מכל מכשיר.

ORIGIN ACOUSTICS OSUB10

סאב וופר בגינה בתוך מותקן בתוך האדמה או מחוצה לה. רמקולים פסיביים המותקנים בגינה יכולים להיות מלווים גם בסאב וופר חיצוני.

דגמי סאב וופר חיצוניים נועדו גם להיות מוסווים, או מותקנים בתוך האדמה. סאב וופרים אלה מספקים את התדרים הנמוכים ביותר כדי להבטיח שהטווח המלא יתפזר ברחבי החלל. רמקולים אלו הינם הכרחיים ככל שנזדקק לתת דגש לבאס ולעוצמות גבוהות בשימוש חוץ.

ORIGIN ACOUSTICS LSB64

פיתרון ייחודי וחדשני בתחום התקנת מערכות האודיו לסביבת החוץ הינו רמקול BOLLARD ייחודי המאפשר הפקת צליל 360 מעלות כך שבכל אזור מסביב לרמקול, הסאונד ישמע באותה האיכות. הרמקול מכיל יחידת סאב וופר מובנית עם כניסת חיווט נפרדת ובכך מתקבלת התוצאה המושלמת מכולם.

GLOBALSOUND

חברת גלובל סאונד הוקמה בשנת 2023 והינה החברה המובילה לייבוא והפצה של מותגים מובילים בתחום האודיו והוידאו בישראל.

אולי גם תתעניינו במאמרים:

error: Content is protected !!