רסיבר לקולנוע ביתי: המדריך המלא למתחילים

כיצד למצוא את רסיבר הסראונד ההיקפי המתאים לך ?

שום דבר אינו מנצח סראונד לסרטים וטלוויזיה – וצליל היקפי מתחיל עם רסיבר קולנוע ביתי אבל רסיבר שכזה יכול לתת לך הרבה יותר.
אנו נדריך אותך דרך התכונות החשובות והמגניבות ביותר הקיימות כיום.

נתחיל בבסיס

רסיבר קולנוע ביתי (המכונה גם רסיבר AV) מפיק צליל סראונד סוחף דמוי קולנוע הישר אל תוך הסלון שלך. הוא משמש כמרכז חיבורים למגוון מקורות שמע, וידאו וסטרימינג ברשת. הוא משתמש בעיבוד וידאו ובפענוח צליל היקפי כדי לגרום לסרטים ולטלוויזיה להיראות ולהישמע במיטבם.

הרסיבר יודע לנתב את אותות הוידאו הנכנסים מהמקורות השונים כגון: ממיר כבלים, NETFLIX נגן Blu-ray טלפון נייד ומכשירים אחרים היישר טלוויזיה שלך. במקביל, הוא יפנה את האודיו מהמכשירים הללו היישר אל הרמקולים שלך.

הרסיבר מנתב אותות וידאו נכנסים מהמקורות השונים לטלוויזיה שלך.
במקביל, הוא מפנה את האודיו מהמכשירים הללו אל הרמקולים שלך.

כמה כוח צריך?

לרסיברים לקולנוע ביתי יש מגברים רב-ערוציים מובנים כדי להפעיל סדרה מלאה של רמקולי סראונד. כמה כוח אתה צריך? הספק האידיאלי עבור הרסיבר שלך תלוי בגודל החדר שלך ובדרישות ההספק של הרמקולים שלך.

לעתים קרובות נוכל לראות מגוון של הספקים שונים להפעלת הרמקול. כדי לקבל את הצליל הברור ביותר עם עיוות מינימלי, יש לכוון למנעד הנכון של טווח זה.

אילו סוגי כניסות ויציאות צריך?

ניתן לראות בפאנל האחורי של כל רסיבר AV מגוון חיבורים שונים לרכיבי אודיו ווידאו. רוב הציוד שלך יתחבר לרסיבר שלך באמצעות כבלי HDMI, הנושאים אותות שמע ווידאו ביחד.

כדי לאפשר הרחבת המערכת שלך בעתיד, בחר רסיבר שיש לו יותר כניסות HDMI ממה שאתה צריך כרגע. רוצה לחבר שתי טלוויזיות? חפש רסיבר שיש לו יותר מפלט יציאת HDMI אחת.

אם יש לך מקורות שמע ללא חיבורי HDMI, חיבור RCA או חיבור דיגיטלי אופטי קיים גם כן בפאנל הרסיבר שלך.

יש לך פטיפון? לחיבור הקל ביותר, יש לבחור ברסיבר עם כניסת PHONO ייעודית.

כמה ערוצי שמע אתה צריך?

בדרך כלל אנו ממליצים על רסיברים עם לפחות שבעה ערוצים. גם אם אתה רק מתחיל עם זוג רמקולים או מערכת 3.1, אתה תמיד יכול להוסיף עוד בעתיד ככל שהתקציב שלך מאפשר.

עם שבעה ערוצי חשמל או יותר, אתה יכול לנגן פורמטים של סאונד היקפי חדשניים כמו Dolby Atmos ו-DTS:X. הם משתמשים ברמקולים בתקרה או ברמקולים מיוחדים העולים על מנת להקרין צליל מהתקרה.

עם שבעה ערוצי הגברה או יותר, אתה יכול לנגן פורמטים של סאונד היקפי חדשניים כמו Dolby Atmos ו-DTS:X. הם משתמשים ברמקולים בתקרה או ברמקולים מיוחדים המופנים כלפי התקרה על מנת להשמיע צליל מהתקרה.

רוצה להאזין למוזיקה בחוץ במרפסת?

בחר רסיבר בעל שבעה ערוצים ותוכל להשתמש בחמישה ערוצים לצליל היקפי ובשני ערוצים כדי לחבר זוג רמקולים סטריאו בחוץ או בחדר אחר.

מרבית הרסיברים של DENON לקולנוע ביתי מסוגלים לספק הגברה ליותר מאזור אחד.

רוצה להאזין למוזיקה בחוץ במרפסת?

הזרמת מוסיקה כיום בדרך הנפותה ביותר הינה באמצעות מכשירי הסלולר אשר זמינים לכולנו. הנוחות והפשטות מאפשרים לנו לבחור בכל שיר או הופעה ולשדרם במידיות לניגון באמצעות הרסיבר שלנו.

קיימים מספר קטגוריות נפוצות להזרמת מוסיקה ישירות לרסיבר באופן אלחוטי:

  • AIRPLAY 2
  • CHROMECAST
  • TIDAL CONNECT
  • SPOTIFY CONNCET
  • DEEZER
  • YOUTUBE

ועוד

שליטה באמצעות אפליקציה

כמעט כל רסיבר AV עם יכולת רשת מציע אפליקציה חינמית לשימוש בטלפון או בטאבלט שלך כשלט. הם מקלים על החלפת מקורות, כוונון עוצמת הקול, כוונון הגדרות והזרמת מוזיקה ממקורות מקוונים.

אפליקציות מרוחקות הן הדרך הקלה ביותר לשלוט בתכונות הרב-אזוריות של המקלט שלך. אתה יכול לבחור באילו חדרים לנגן מוזיקה ולבחור את המוזיקה

שליטה קולית

אינטגרציה של שליטה קולית מוסיפה רמה חדשה של נוחות לרסיבר הקולנוע הביתי שלך. כשאין לך את הטלפון או השלט בהישג יד, אתה יכול פשוט לדבר.

רסיברים עם יכולת שליטה קולית עובדים יחד עם עזרים וירטואליים המופעלים בקול כמו Amazon Echo Dot לשליטה קלה במערכת ה-A/V שלך.

חלק מדגמי הרסיברים תומכים בשליטה קולית עם Amazon Alexa, ואחרים תומכים בשליטה קולית של Google Home. לא משנה מה ההעדפה שלך, אתה יכול להשתמש בפקודות מילוליות כגון:

• הפעל או כבה את הרסיבר שלך

• שליטה בעוצמת הקול במקלט

• השמעת והשהיית מוזיקה; לדלג או לחזור לרצועה הקודמת

• השתקה/ביטול השתקה של המקלט

• לשנות את בחירת הקלט של המקלט

• קישור או ביטול קישור של חדרים בהגדרת מוסיקה מרובת חדרים

• לשלוט על השמעת מוזיקה בחדרים שונים

בין אם אתה משתמש ALEXA או ב-Google Home, פונקציונליות השליטה הקולית משתפרת כל הזמן. ALEXA תמיד רוכשת מיומנויות חדשות וה-Google Assistant נעשה חכם יותר כל הזמן.

לסיכום:

רסיבר לקולנוע ביתי הינו נדבך חשוב בכל בית ובכל מקום שבו האזנה וצפיה במדיה, נדרשת. הרסיבר הינו הלב של כל מערכת בין אם מדובר בביתך הפרטי או בחדר הקולנוע המיוחד שלך. טכנולוגיות הרסיברים קפצו מדרגה משמעותית בשנים האחרונות והיום יותר מתמיד הם מותאמים לכל הרכיבים הנלווים לאקלים הטכנולוגי המודרני.

פורסם באתר crutchfield

GLOBALSOUND

חברת גלובל סאונד הוקמה בשנת 2023 והינה החברה המובילה לייבוא והפצה של מותגים מובילים בתחום האודיו והוידאו בישראל.

אולי גם תתעניינו במאמרים:

error: Content is protected !!